Eways fortsätter att växa och vill finna dig som har en modern syn på försäljning och goda relationer. Du har en framtidstro vad gäller vår gröna klimatomställning och får en härlig känsla i magen över att kunna påverka framtiden, lika mycket för dig själv som för kommande generationer. Vi söker fler passionerade medarbetare och specifikt en Kundansvarig Säljare till södra delen av Skåne. Häng med på en grön och skön resa med oss!
Vilka är Team Eways?
Eways är en snabbväxande och oberoende laddoperatör som hjälper samhället att ställa om till fossilfrihet genom att göra det enkelt att köra elbil. Eways är i dag den ledande oberoende laddoperatören med över 25 000 smarta laddpunkter över hela landet.
Idag består Team Eways av över 130 engagerade medarbetare, som utspritt över ett 20-tal kontor runt om i hela landet verkar för en grönare framtid. Vi är ingenjörer, entreprenörer, säljare, tekniker, ekonomer och servicepersoner med många olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Det som förenar oss alla är att vi är ödmjuka, lyhörda samt har förändringsviljan och tron på ett fossilfritt samhälle.
De värdeord som genomsyrar Eways är: Snabba, Flexibla, Innovativa, Kunniga och Hjälpsamma.
Hos Eways får du:
- Ett fritt och roligt teknikinriktat arbete med mycket resor – givetvis med elbil.
- En unik möjlighet att arbeta i ett snabbväxande GreenTech-företag som bidrar till ett hållbart samhälle.
- En möjlighet att påverka din egen roll och framtid i en bransch där du verkligen kan göra en positiv skillnad för samhället och kommande generationer.
- En positiv och energifylld arbetsplats med en stark sammanhållning.
- Möjlighet till en karriär i bolagets snabba tillväxt, såväl i Sverige som internationellt.
- Fast lön med bonus-möjlighet samt kontinuerlig utveckling i en föränderlig bransch.
Lär mer om oss på Eways och vårt team här.
Varför rollen som Kundansvarig säljare på Eways är för dig:
Idag finns det ett enormt behov av laddplatser runtom i Sverige och i rollen som Kundansvarig säljare är du med och påverkar Sveriges infrastruktur vad gäller just laddlösningar. Det krävs få resor i Sveriges avlånga land för att inse vilken potential och möjlighet det finns för den som vill hoppa på förändringen mot en fossilfri vardag. Vi stannar dock inte där, under 2023 går vi utanför landsgränserna och etablerar oss i hela Skandinavien. Låter det fortsatt intressant? Häng med!
För att skapa nya, långsiktiga kundsamarbeten så innebär rollen att identifiera och söka upp nya, samt befintliga kunder. Det här är en nätverkande och rådgivande roll där fokus är riktat mot B2B och din dialog primärt förs med bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och företag. Rollen ger dig ett helhetsgrepp över processen; att identifiera var behoven finns och att föreslå en genomtänkt laddlösning som gör att affären drivs i hamn. Därefter görs en noggrann överlämning till en teknisk projektledare som omsätter affären till verklighet.
Som kundansvarig hos Eways kommer du bland annat att:
• Etablera kontakt och teckna avtal med privata och offentliga kunder.
• Prospektering av nya kunder samt uppföljning av befintliga
• Nära samarbete med Teknisk Projektledare
• Hantera och bevaka orderunderlag
• Bidra och stötta inom teamet
• Utarbeta personliga mål och aktiviteter tillsammans med din regionchef
Vad du bör ha med dig in i rollen på Eways:
Du har med dig framgångsrik erfarenhet inom försäljning, affärsutveckling eller motsvarande. Du har med fördel en bakgrund inom just eMobility, fastighetsbranschen, fordonsbranschen, fiber/nätverk eller annan lösningsbaserad försäljning. Det gör att du tar med dig ett kunnande inom projekt och entreprenad tillsammans med ett stort kontaktnät för just den typ av kundgrupp Eways hjälper.
Vi tror också att du:
• Har en god systemteknisk förståelse och är van att arbeta i CRM-system
• Har ett tekniskt intresse, gärna med det hållbara i fokus
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• Har körkort och kan genomföra resor, ibland med övernattning
Personliga kompetenser
Du vet vad som krävs för att skapa förtroende och tillit tidigt i en dialog, att en utbildande och rådgivande approach är avgörande för att skapa samsyn och förståelse i en kundrelation.
Du är kollegan som frigör tid att svara på frågor, arbetar för ett tillåtande och hjälpande klimat och tror på kunskapsutbytet kollegor emellan. Med andra ord känner du starkt för våra värdeord.
Vi hoppas vi fångar ditt intresse och ser fram emot att höra från dig!
Ansökan
Välkommen med din ansökan (CV och/eller länk till Linkedin-profil + en kort motivering till varför du söker tjänsten) till jobb@eways.se
OBS! Märk din ansökan i ämnesraden med ”Kundansvarig Malmö”