Eways välkomnar Mazdak Haghanipour som CMO och E-commerce Manager.

Den nya CMO och E-commerce managern Mazdak Haghanipour har en gedigen och unik bakgrund inom elektromobilitet. Han har under flera år på ett framgångsrikt sätt arbetat som Electric vehicle & charging infrastructure specialist på elkraftbranschens intresseorganisation, Power Circle och kommer nu senast från BMW, där han arbetat som eMobility Specialist med Northern Europe som ansvarsområde.

Efter att ha sett elmopedsboomen på plats i Kina samt provkört sin första elbil för tio år sedan, lämnar nu Mazdak Haghanipour den traditionella bilbranschen för att ansluta sig till scale-up bolaget Eways och ta plats som bolagets nya CMO och E-commerce manager.

Min tid i den traditionella bilbranschen gav mig många goda erfarenheter som jag nu tar med mig till Eways. Att bli en del av en framgångsrik och innovativ laddoperatör som Eways är ett självklart steg för den som vill vara med om den revolution som stundar inom transportsektorn. Jag ser också framemot att bidra till elektrifieringen av samhället på ett mer konkret och tydligt sätt, säger Mazdak Haghanipour.

Att utbilda och vägleda de många miljoner människor som ska byta från fossilbil till elbil de kommande åren är ett viktigt och prioriterat område för Eways.

Vi är mycket glada att Mazdak ansluter till vårt team och hans erfarenhet och kunskap blir en stor tillgång för oss,  Vårt fokus ligger just nu på att befästa vår marknadsposition som en ledande och kundorienterad laddoperatör med innovativa och flexibla lösningar. De kommande åren kommer vi att växa kraftigt och Mazdaks brinnande hängivenhet stärker oss i vår resa, säger Eways VD Niclas Sahlgren.

Mazdak Haghanipour tillträder tjänster som CMO och E-commerce manager i maj 2019.