Eways konkursbo meddelar härmed att KG Knutsson AB har förvärvat Eways verksamhet av konkursboet och kommer att driva Eways verksamhet vidare.

KG Knutsson AB grundades 1946 och är ett mycket ekonomiskt stabilt familjeägt företag med starka rötter och lång erfarenhet av elfordonsladdning. Du som kund till Eways kan vara säker på att dina laddpunkter kommer att drivas vidare med säkerhet, trygghet och stabilitet. Läs allt om KG Knutsson AB på www.kgk.se

Enligt tidigare utskick från konkursförvaltaren avslutas/upphör drift och tjänster av Eways konkursbo per den 19:e januari 2025. Per den 20 januari 2025 levereras således tjänsterna med KG Knutsson AB som huvudman och avtalspart.

Om ni använder tjänsterna efter den 19:e januari 2025 så ingås automatiskt ett tillsvidareavtal med KG Knutsson AB, vilket krävs för att vidmakthålla tjänsten, i enlighet med det ursprungsavtal ni tecknade med Eways.

Önskar ni inte ingå tillsvidareavtal med KG Knutsson AB så meddelar ni oss på kgk@eways.se senast den 19 januari 2025.

Vad innebär detta för dig?

  • Tjänsterna kommer att fortsätta fungera som vanligt utan avbrott.
  • Ingen åtgärd krävs från din sida om du vill fortsätta använda tjänsten.
  • Du kan känna dig trygg med att KGK säkerställer samtliga tjänster och laddåterbäring från den 20:e januari 2025 och framåt

Vi på KG Knutsson ser fram emot att ta hand om era laddtjänster och hoppas kunna bidra till en enkel och effektiv lösning för din laddinfrastruktur.

Om du har några frågor angående tilläggsavtalet, kontakta kgk@eways.se.

Övriga ärenden hänvisar vi som vanligt till Eways kundtjänst, helpdesk@eways.se,

eller 010-121 94 00.

Med vänlig hälsning

Konkursförvaltare Eways AB, Anders Aspegren

Kategorichef KG Knutsson AB, Jens Holmström

 

FAQ – Vanliga frågor om övergången från Eways till KG Knutsson AB

  1. Vad har hänt med Eways AB?

Eways AB har gått i konkurs, och KG Knutsson AB (KGK) har förvärvat Eways verksamhet från konkursboet. Detta innebär att KGK kommer att ta över driften av tjänsterna som tidigare tillhandahölls av Eways.

  1. Vad händer med min laddtjänst?

Driften fortsätter som vanligt. Konkursförvaltaren vidmakthåller driften fram till och med den 19 januari 2025. Från och med den 20 januari 2025 tar KGK över ansvaret och säkerställer att tjänsterna fungerar utan avbrott.

  1. Vad innebär det för mitt avtal?

Om du använder tjänsterna efter den 19 januari 2025, kommer du automatiskt att ingå ett driftavtal med KGK. Detta nya avtal är identiskt med ditt ursprungliga avtal med Eways AB, vilket innebär att inga förändringar görs i dina villkor.

  1. Vad händer med mitt kvarvarande laddmedel?

KGK tar ansvar för eventuella återbetalningar av laddåterbäring som avser från och med den 20 januari 2025. Konkursförvaltaren ansvarar för laddåterbäring som avser perioden 19 december 2024 till och med 19 januari 2025.

  1. Behöver jag göra något för att övergå till KGK:s tjänst?

Nej, du behöver inte göra något. Övergången sker automatiskt om du fortsätter att använda tjänsterna efter den 19 januari 2025.

  1. Vad händer om jag inte vill ingå avtal med KGK?

Om du inte önskar ingå avtal med KGK, eller vill se över dina alternativ.
Vänligen kontakta oss via mail på: kgk@eways.se senast den 19 januari 2025.

  1. Kommer det att bli några avbrott i tjänsten under övergången?

Nej, vi förväntar oss inga avbrott i tjänsten. Konkursförvaltaren säkerställer driften fram till den 19 januari 2025, och KGK tar vid direkt därefter.

  1. Vem kontaktar jag om jag har frågor?

Har du fråga angående tilläggsavtalet, ställ frågan till kgk@eways.se.

Supportfrågor hänvisar vi som vanligt till helpdesk@eways.se eller ring 010-121 94 00.

  1. Kommer mina laddstationer eller tjänster att förändras?

Nej, din laddningsutrustning och de tjänster du använder idag kommer att fortsätta fungera som tidigare. KGK kommer att säkerställa att driften fortsätter enligt samma standard och villkor.

  1. Vad gör KGK för att säkerställa en smidig övergång?

KGK har planerat noggrant för att ta över driften utan avbrott och kommer att hantera alla kundavtal, laddåterbäring och supportbehov för att göra övergången så enkel och smidig som möjligt.