Mattias Larsson anställs som Customer Care Manager på Eways. Han kommer senast från EasyPark där han arbetat med kundservice i nio år.
– Det är glädjande att komma till ett bolag med samma synsätt som vi hade på EasyPark, det vill säga att man vill sätta kunden i centrum. För att vara ett vinnande bolag måste man ta sig tid och lyssna på sina kunder. Därför är kundservice en otroligt viktig funktion. Det är en nyckel i ett tillväxtbolag, säger Mattias Larsson.
Mattias har en lång och bred erfarenhet av att jobba med kundservice, både i Sverige och internationellt. Han var med och byggde upp kundservicefunktionen på EasyPark under nio år och hade som mest ansvar för ett 40-tal personer. Innan EasyPark jobbade han med callcenter och ledarskapsutbildningar på Vendator.
– Vi verkar i en ny bransch, med ny teknologi och ett förändrat beteende, vilket ställer extra höga krav på att lyssna och lära från kunderna. Kundservice har därför varit av högsta prioritet sedan vi startade Eways och nu är det dags att förädla och lyfta den till nästa nivå. Jag är väldigt glad över att lämna över stafettpinnen till Mattias, säger Niclas Sahlgren, vd på Eways.
– Vid första besöket på Eways fick jag ett otroligt fint välkomnande och det var verkligen som att komma hem. Jag möttes av en otroligt positiv energi och en entreprenörskapsanda som smittade av sig direkt. Dessutom finns det ett långsiktigt miljötänk och en omtanke om nästa generation som attraherar mig mycket, eftersom jag är tvåbarnsförälder, säger Mattias Larsson.
Mattias Larsson börjar arbeta som Customer Care Manager på Eways den 1 november. Varmt välkommen till Team Eways!