Erik Hjort anställs som Global E-commerce Manager för snabbväxande laddoperatören Eways. Erik blir en strategisk nyckelkompetens med ansvar för det digitala kundmötet och att skala upp e-handeln, både i Sverige och på nya marknader.

– Det ska bli väldigt roligt och spännande att få vara med att leda Eways digitala tillväxtresa. Eways har redan idag en bra och fungerande digital affär men med en ännu snabbare tillväxttakt, både i Sverige och kommande nya marknader, krävs en solid, automatiserad och skalbar digital plattform. Detta kommer jag och teamet arbeta intensivt med framöver så att Eways levererar en digital kundupplevelse i absolut världsklass. Jag kommer även att rekrytera fler stjärnor som vill vara med på den här resan, säger Erik Hjort.

Erik har en lång och bred erfarenhet från digitalisering, transformation, dataanalys, online marketing samt e-handel både från B2C samt B2B. Han kommer senast från matgrossisten Martin & Servera där han byggt upp deras e-handelsavdelning och ansvarat för deras tillväxtresa online under drygt fem år. Dessförinnan hade han en liknande roll på Kvdbil.

– Digitalisering och automatisering är avgörande för att säkra kundnöjdhet och leverans när vi expanderar till ett flertal nya marknader de närmaste åren. Vi är stolta över att rekrytera Erik som kommer att vara en nyckelspelare i den här utvecklingen, säger Niclas Sahlgren, vd på Eways.

Eways är under stark tillväxt. Idag har bolaget 110 medarbetare, mer än dubbelt så många som i början av året. Flera strategiska nyckelkompetenser har rekryterats eller kommer att rekryteras inom kort.

Erik Hjort, Global E-commerce Manager, påbörjade sin anställning på Eways den 15 augusti.