Vanliga frågor om beställningar
Vart ska jag vända mig om jag göra en beställning?
Som privatperson beställer du enklast i vår webbshop, representerar du ett företag eller en bostadsrätts- eller samfällighetsförening kontaktar du någon av våra säljare eller genom att besöka oss i någon av våra butiker som du hittar i Mall of Scandinavia och Täby Centrum.
Om du är osäker på var du ska vända dig får du gärna ringa vår support på 010-121 94 00, så hjälper vi dig vidare.
Vad ingår i ”All Inclusive”-paketen?
- Laddbox
- Enegic lastbalansering
- Laddkabel & hållare
- Installation
OBS! Exakta produkter kan skilja sig mellan olika laddboxar, se därför till att kontrollera i vår webbshop vad som gäller för varje specifik laddbox.
Hur lång tid tar det att få min beställning?
Vi har en standard leveranstid på 4-6 veckor, men ofta kan vi leverera beställningen tidigare än så.
Vad menas med Grön teknik-bidrag?
Om du beställer en laddare till hemmet kan du få Grön teknik-bidrag på upp till 50% av totalbeloppet (inkl. installation och lastbalansering). Läs mer om hur Grön Teknik fungerar här.
Vad är lastbalansering?
Lastbalansering är en viktig funktion för att undvika att huvudsäkringen löser ut när för många elkrävande apparater används samtidigt i hemmet. Lastbalanseringen ser till att effekten på laddboxen automatiskt sänks när det finns risk för överlast, detta då huset alltid kommer prioriteras före laddningen av din bil. För denna funktionalitet installeras en extra energimätare vid elcentralen som sköter kommunikationen med laddboxen.
Hur beställer jag laddkort?
Laddkort beställer du enkelt här.
Laddkortet skickas normalt inom 24 timmar, till den adress du angiver i beställningen. Om du inte har mottagit ditt laddkort inom fem arbetsdagar ber vi dig kontakta vår support.
OBS. Tänk på att om du beställer ett laddkort som är kopplat till ett företag behöver du ange företagets namn och adress, och attestera det i ditt namn.
Hur beställer jag ett extra laddkort?
Du kan beställa ett extra laddkort här.
Kan jag förlänga min garanti?
Ja, mot en kostnad kan du förlänga din garanti. Kontakta vår kundservice på 010-121 94 00 innan din ordinarie garantitid gått ut för att få mer information och ett aktuellt pris.