Ett extra ”Hej” till dig som är mån om vår framtid! 

På Eways har vi de senaste åren byggt upp ett stort nät av laddstationer i hela landet. Många av dessa finns hos företag, i bostadsrätter, samfälligheter, parkeringsgarage, centrumanläggningar och villor. Vi växer kraftigt och våra laddstationer används dagligen av tusentals personer som förlitar sig på att dessa fungerar. 

För att hjälpa alla som vill ladda via oss, söker vi nu dig som vill komma in och jobba heltid i vår kundtjänst i Stockholm (Stocksund & Mall of Scandinavia).  

Start: Omgående 

Hos Eways får du:  

  • En rolig och utvecklande möjlighet att få lära dig massor, både professionellt och på ett personligt plan. 
  • Engagerade och dedikerade kollegor. 
  • Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka. 
  • Ett roligt och teknikinriktat arbete. 
  • En unik möjlighet att arbeta i ett snabbväxande GreenTech-företag som bidrar till ett hållbart samhälle. 
  • En positiv och energifylld arbetsplats med en stark sammanhållning. 
  • Möjlighet till en karriär i bolagets snabba tillväxt, såväl i Sverige som internationellt. 
  • Arbeta både från vårt kontor i Stocksund och från vår butik i Mall of Scandinavia. 

 

 

Läs mer om oss på Eways här; https://eways.se/om-eways/ 

 

Rollen som Kundtjänstmedarbetare 

Eways kundtjänst hanterar ärenden från våra kunder som ringer, skickar email eller besöker vår butik när problem uppstår vid laddning eller frågor som rör deras elbil. Ofta är det ett akut problem som behöver åtgärdas eftersom det vanligtvis är avgörande för att kunna nyttja sin elbil. 

Vår kundtjänst hjälper våra kunder på ett trevligt och kompetent sätt, med fokus på att avhjälpa problemet omgående. Vi har tillgång till samtliga drygt ca 40 000 laddstationer via våra system, vilket gör att vi oftast kan avhjälpa felet direkt.

Arbetet förläggs dels på vårt kontor i Stocksund & dels ifrån vår butik i Mall of Scandinavia.  

I vårt kundtjänstteam kommer du primärt att: 

  • Svara på inkommande kundfrågor i vårt ärendehanteringssystem 
  • Svarar på inkommande samtal från kunder 
  • Skapar ärenden i vårt system som du sedan följer upp 
  • Övriga administrativa ärenden 
  • Svara på frågor från kunder som besöker butiken 

 

 

Vi tror att du..
..precis som vi på Eways tycker att energisystemet och framtidens mobilitet behöver genomgå en förändring och vill vara med på den resan! Du har sannolikt ett stort intresse för teknik och kanske vidareutbildar du dig just nu inom relevant område. Du har en passion för kundbemötande och tar ägandeskap i att utföra dina arbetsuppgifter och dialoger på ett utomordentligt sätt. Du är ordningsam och disciplinerad och vet därmed vad det innebär att planera och prioritera när du har många saker på din att-göra-lista. Problemlösning triggar dig alldeles extra och du får en härlig känsla i magen av att lösa ett klurigt ärende åt en kund! 

 

Vem söker vi? 

  • Du har minst gymnasial utbildning  
  • Du har god datorvana och grundläggande internetkompetens. 
  • Du gillar att hantera tekniska utmaningar och är duktig på felsökning. 
  • Du är van att hantera kunder och har förmågan att anpassa din kommunikation. 
  • Du är kreativ och lösningsorienterad. 
  • Du driva av att vilja lära dig nya saker.  
  • Du har tidigare erfarenhet från serviceyrken i liknande roll. 
  • God språkkunskap i finska, danska eller norska ser vi som meriterande. 

 

 Låter det här som rollen för dig? Vi ser fram emot din ansökan! 

 

Ansökan 

Välkommen med din ansökan till jobb@eways.se. Märk ämnesraden med ”Kundtjänstmedarbetare”. Bifoga ditt CV och/eller länka till din Linkedinprofil, samt skriv en kort motivering till varför du söker tjänsten.